Обладнання: підручники, політична карта світу, мультимедійне обладнання.
Тип уроку: повторення та узагальнення.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Реалізація теми уроку:
а) «Ознаки тоталітарних та диктаторських режимів»;
б) «Постаті, що сколихнули світ»;
в) Презентація учнівських пошукових робіт.
ІV. Підсумок уроку:
1. Чи можете ви припустити, що чинники, які сприяли встановленню та зміцненню демократії, згодом також змогли призвести до зародження тоталітаризму?
2. Те, що тоталітарні режими запанували у країнах з давньою культурною традицією, закономірність чи випадковість?
3. Чи існують у сучасному, в цілому демократичному, світі «гомо тоталітарикус»? Якщо відповідь ствердна, то у яких вчинках наших сучасників проявляються, на Вашу думку, риси тоталітарної свідомості.
Обладнання: музейні експонати, завдання на картках.
Тип уроку: перевірки та корекції;
Урок – гра.
ІІ. Виконання завдань.
Клас ділиться на 2 групи.
1. Кожній групі роздаються пазли. Починає та команда, яка першою складе пазли. «Знання» «Книга»
2. Історичне лото.
3. Кожна група повинна назвати (по 4 предмети) та вказати століття до яких відносяться речові докази, розмістити їх на лінії відліку часу у хронологічній послідовності. "Писемні джерела" "Предмети побуту"
4. Первісна стоянка (Кожна група повинна дати імена своїмсоплемінникам, скласти коротку розповідь про особливості побуту, занять, назвати предмети вжитку, які можуть стати речовими доказами для істориків).
5. Розгадати кросворд.
ІІІ. Підсумок уроку виставлення оцінок.
